| Author |
Topic  |
|
|
Worf of Borg
Starting Member
Netherlands
20 Posts |
Posted - 02 November 2004 : 19:57:54
|
Hallo beste mensen, Ik heb via Demon een 2048/1024 adsl verbinding, via modem/router (Zychsel prestige 650R-31) en een Linksys Wireless B access point. Mijn pc heeft windows XP, een laptop die ook gebruik maakt van deze verbinding via de access point heeft ook Windows XP. Helaas heb ik heb sinds enige tijd problemen met mijn upload-snelheid (ook die van de laptop). Ik heb diverse keren gedurende de afgelopen weken via www.speedtest.nl download- en uploadsnelheid, aantal connections per minuut en de ping getest. Download en ping zijn in orde, upload is echter zeer belabberd (vaak beneden de 10). Het vreemde is dat het wel mogelijk is om online spellen te spelen (bijv BF1942, Tribes Vengeance) tesamen met een lopend skype-gesprek. Emailen en dingen via msn uploaden gaat echter niet/zeeeeeeeeeeeer traag. Ik heb mijn pc al direct zonder access point laten internetten om de access point als eventuele "dader" uit te sluiten. De problemen bleven helaas. Is er iemand die enig idee heeft wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb het forum afgezocht en niets kunnenn vinden wat hierop lijkt. Ben zelf ook niet heel erg technisch, dus enige vorm van hulp wordt heeeeel erg gewaardeerd.
|
|
|
MdG
Gold Member

Norway
2957 Posts |
Posted - 02 November 2004 : 20:41:40
|
Je hebt niet toevallig ook een P2P programma openstaan (Kazaa,of iets dergelijks) Verder is je computer spyware,malware en virus vrij ? Heb je ook al eens een test gedaan bij het downloaden van grotere bestanden ? |
Who has seen the wind ? Neither you nor I:But when the trees bow down their heads,The wind is passing by. |
 |
|
|
Worf of Borg
Starting Member
Netherlands
20 Posts |
Posted - 02 November 2004 : 21:34:47
|
| Ik heb geen P2P prog's open staan, ik heb ZoneLabs Security Suite, mijn pc is virusvrij, heb geen spyware (heb Spysweaper altijd aan). Het downloaden van grote bestanden gaat prima. |
 |
|
|
PvVeen
Expert Member

Netherlands
8806 Posts |
Posted - 02 November 2004 : 21:40:35
|
| Heb je de trage upload ook als je de Linksys er tussen uit haalt ? Kun je in een van de statusmenu's van de Zyxel ook zien welk up- & download er op de lijn staan ? |
Hier hoort een leuke tekst te staan ... |
 |
|
|
Worf of Borg
Starting Member
Netherlands
20 Posts |
Posted - 02 November 2004 : 22:08:28
|
| zonder access point blijven de problemen hetzelfde. De statusmenu's zal ik morgen nakijken als ik de handleiding van de zychsel erbij neem. |
 |
|
|
Worf of Borg
Starting Member
Netherlands
20 Posts |
Posted - 03 November 2004 : 20:31:40
|
| Via de Zychsel Web Configurator kan ik niets ontdekken wat met down- en upload statussen te maken heeft. Ik moet er wel bij vermelden dat ik niet al te veel begrijp van wat daar allemaal staat, maar ik kan niets vinden wat met down- en uploadsnelheden te maken heeft. Heb wederom de speedtest gedaan, en even was het iets beter (rond de 30) maar direct daarna zakte hij alweer (vaak ver) beneden de 10 kb/s. |
 |
|
|
PvVeen
Expert Member

Netherlands
8806 Posts |
Posted - 03 November 2004 : 21:46:48
|
| Is het probleem eigenlijk deze week ontstaan ? Er is namelijk afgelopen weekend onderhoud geweest aan het BBNed-netwerk. Wellicht dat hier jouw storing uit voort komt. |
Hier hoort een leuke tekst te staan ... |
 |
|
|
Worf of Borg
Starting Member
Netherlands
20 Posts |
Posted - 04 November 2004 : 17:13:46
|
| Nee, ik heb er al weken last van. In het begin had ik het nog niet echt door, tot ik er echt gericht op ging letten en frequent the speedtest ging doen. Toen bleek dus dat het eigenlijk structureel niet helemaal was zoals het hoort. |
 |
|
| |
Topic  |
|